صومعه آلادژا | بنایی مخفی در بلغارستان
نوشته شده توسط : badsa

صومعه آلادژا

در ذهن اکثر گردشگران تور بلغارستان ،کشور بلغارستان به خاطر سواحل زیبای آن معروف است و معمولا گردشگران برای استفاده از تفریحات ساحلی بینظیر این کشور زیبا و شهر وارنا به بلغارستان سفر میکنند.اما بهتر است که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا در کنار استفاده از تفریحات هیجان انگیز آن،در برنامه تور بلغارستان خود بازدید از آثار تاریخی این شهر را نیز جای دهیم.ما در این مطلب قصد داریم به معرفی صومعه آلادژا بپردازیم.در ادامه با ما باشید.

نقاشی بر دیوارهای صومعه آلادژا

صومعه آلادژا معروف ترین غار صخره ای در سواحل دریای سیاه بلغارستان است که در طول قرون ۱۳-۱۴ به طور مخفیانه توسط راهبان ساخته شده است.این صومعه در پایان قرن نوزدهم طی یک عملیات باستان سناسی بلغاری - برادران Shkorpol، کارل و هرمین، کشف شد.

در سال ۱۹۲۷، کلیسای آلادژا به عنوان یک بنای تاریخی عمومی اعلام شد و در سال ۱۹۶۸ بود که به عنوان یک بنای تاریخی معماری از اهمیت ملی برخوردار بود.

ساختار صومعه آلادژا

غارهای صومعه در دو سطح به یک سنگ آهک تقریبا ۴۰ متری می رسد. سطح اول شامل یک کلیسای صومعه، سلول های مذهبی، یک اتاق پذیرایی و یک آشپزخانه، یک قبرستان کوچک و مزرعه است. سطح دوم یک غار طبیعی است که در انتهای شرقی صومعه آلادژا واقع شده است.

مسیر رفت و آمد گردشگران در صومعه آلادژا

۶۰۰-۷۰۰ متر به سمت غرب از صومعه ، گروهی از غارها نیز به نام "Catacombs" قرار دارند. اقلامی مانند سرامیک، سکه، نقاشی های دیواری و غیره توسط باستان شناسان از این محل یافت شده است.شواهدی مبنی بر اینکه این غارها ساکنانی نیز داشته است یافت شده است.

پس از تصرف بلغارستان توسط امپراتوری عثمانی در پایان قرن چهاردهم، صومعه آلادژا به تدریج رو به فراموشی رفت و احتمالا در حدود قرن ۱۵ تا ۱۶ زمانی بود که در نهایت به حال خود رها شد.

نام صومعه آلادژا از کجا آماده است؟

نام آلادژا یک منبع فارسی –عربی دارد.در آغاز قرن گذشته K. Shkorpilافسانه ای نوشت که بر اساس آن پاسدار صومعه St Spas بود.نام کنونی آن که در اواخر دوره عثمانی بر آن گذاشته شد و به زبان ترکی به معنای رنگارنگ است که به دلیل نقاشی های رنگارنگی که بر دیواره های این غار وجود دارد انتخاب شده است. در حال حاضر این صومعه شگفت انگیز در حال نابودی است.

تصویری از صومعه آلادژا

چطور به صومعه آلادژا برویم؟

صومعه آلادژا در شمال شرقی بلغارستان، در ۱۷ کیلومتری شمال مرکز وارنا و در ۳ کیلومتری غرب سواحل شنهای طلایی واقع شده است.

تصویری از داخل صومعه آلادژا

هزینه بازدید از صومعه آلادژا

بزرگسالان (انفرادی) ۵ : لوا

بزرگسالان به صوررت گروهی و بالای ۱۰ نفر : ۳ لوا

کودکان ۷ تا ۱۶ : ۲ لوا

کودکان زیر ۷ سال : رایگان

زمان بازدید از صومعه آلادژا

ماه می تا اکتبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

ماه نوامبر تا آپریل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منبع : visit.varna.bg





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: